Dag 2 – Presentera min hund

Dag 2 – Presentera min hund

Då var det dags för dag 2 på listan, och idag ska jag presentera min finaste skatt - Charlie.
Jag och min fästman åkte upp till Vingåker i extrem snöstorm förra vintern för att hämta hem den
lilla sötnosen som då hete Lovis. Vi kom dit på kvällen efter många många timmars bilresa och jag hörde
hundskall direkt när jag gick ut ur bilen och jag kunde inte sluta le från och med då! När vi kom in till huset
så frågade ägaren mig om han skulle hämta alla valparna eller bara min valp - ALLA sa jag, haha.

Sen hördes massvis med små tassar och helt plötsligt var hela köket fullt med svartvita, busiga och otroligt söta
hundvalpar. Jag fick Charlie i knät och hon var så söt, liten och perfekt!
Sedan blev det lite kaosigt och vi gick ut till trädgården och släppte ut dem och föräldrarna, Enzo och Aika.
Sjukt fina föräldrar, och jag minns dem som rätt så stora medans min Charlie som nu är 11 månader är pytteliten haha. Hoppas hon växer till sig och blir lika fin och stor som sina föräldrar. Vi skrev på papper och allt som hör till när man köper hund. Sen påbörjade vi bilresan hemåt, ner till Värnamo. Charlie skrek och skrek i flera minuter
i bilen och jag tyckte så synd om henne. Hon satt i mitt knä i en liten mjuk valpkoja. Christopher fick mer eller mindre panik och trodde det var något fel på hunden, för hon skrek jättehögt! Men det gick över efter en stund och sen sov hon i mitt knä hela bilresan hem. Ungefär 1 minut innan vi parkerade bilen så kissade Charlie i mitt knä, hahah. Typiskt ;-) . Min lillebror mötte oss på min parkering sen släppte vi ut Charlie så hon fick nosa runt lite i snön och sen tog vi in henne. Min älskade lilla skatt ♥

Charlie i mitt knä för första gången, på andra bilden är vi i bilen påväg hem och sista är hon hemma.



Charlie blev rumsren efter en och en halv månad, det tyckte jag gick supersnabbt! Jag vet inte vad det normalt tar, men det var skönt för oss haha. Jag gick ut sent på kvällen med henne och en gång på natten
 kl 03.00 sen vid 04.30 igen för då skulle jag till jobbet och då lämnade jag henne hos min mami.
Så det var jobbiga veckor men som tur var blev hon ju rumsren snabbt!

På 3 dagar lärde hon sig sitt, ligg och vacker tass. Även där imponerade hon på mig. I början när hon var liten
så hade vi henne lös ute när vi gick med henne, men ju äldre hon blivit desto snabbare har hon också blivit.
Tro mig, hon är snabb som blixten. Så tyvärr kan jag inte gå promenader med henne lös men jag har
henne "lös" med en 30m lina när vi kastar frisbee och så.
Så på så sätt får hon sin dagliga dos av frihet mer eller mindre.





Hon älskar andra hundar men skäller aldrig på dom när vi möter någon ute, det är jätteskönt.
Det bästa hon vet är att fånga frisbees och efter det kommer bollar. Hon älskar att bada i sjön och
sin bästis Molly. Hon älskar sin husse och hoppar upp på han varje morgon för att säga hej.
Hon älskar att sova länge precis som sin matte, haha.

På tisdag fyller hon 1år ♥