Veterinärsbesök

 
Igår fick jag springa ut och in med Charlie, hon hade svår diarré. Det bara rann och rann. Vid 02 inatt väckte hon mig och då ser jag att hon bajsat ner hela badrummet. Det var bara att klä på sig och springa ut igen. Stod där och stackars Charlie bara bajsade och bajsade. Sen blev det städning.

06 gick husse ut med henne och då rann det fortfarande. 
7.30 skulle jag gå ut med henne igen och då kunde hon inte ställa sig upp. Bakbenen var förlamade mer eller mindre ett tag. Hon försökte men kunde inte komma upp från golvet. Fick hjälpa henne ut och ringde pappa i panik. Det rann fortfarande ur baken på henne. Under morgonen hade min kompis koll på henne ett tag. Charlie var intresserad av sin boll och ville leka men fortfarande slö och hade svårt att ställa sig upp ordentligt. 

Husse åkte hem från jobbet, hämtade upp Charlie och mig sen åkte vi till veterinären.

De sa att det förmodligen är något virus. Så som vi människor kan bli sjuka på vintern så kunde hundar också bli det sa hon. Fick hem diarsanyl som funkat jättebra på Charlie tidigare, så nu är det bara att vänta på att hon ska bli bättre. Skönt att det är helg nu... 
 
Har gråtit så mycket. När ens hund inte ens kan ställa sig upp, ja då får man panik. Usch.. 
Charlie är mitt allt och när minsta lilla händer så blir jag så rädd och orolig. ♥
 
 
Nu är vi hemma och hon sover i hallen. Hon kan gå nu men bakbenen är inte helt 100 än. 
 
Pälsklingar

Det fanns en Charlie i mitt liv också för längesedan, det var dock en hanhund, en bearded collie/flat coated retriever-blandning. Var när jag fortfarande bodde hemma, i tonåren. Han fick något liknande det du beskriver en gång, det bara sprutade ur alla ändar och till slut mest rann. Tog ut honom hela tiden och till slut kollapsade han ute, visste inte vad jag skulle ta mig till, lyckades få upp honom på något sätt och vi stapplade hem med hans dåligt fungerande bakben. Han blev inlagd hos veterinären ett par dagar för att "vätskas", men sedan var han tipptopp igen, det gick över av sig självt men just i hans fall behövdes det dropp. Allvarligt, men inte så allvarligt som det kändes kan man kanske sammanfatta det, trodde ju han skulle dö där och då. =O