Hurtta Slush

 
"Hurtta Slush overall är ett högklassigt hundtäcke som skyddar din hund mot regn, smuts och lera. Midjan, halsen och och benen kan enkelt justeras, vilket gör overallen bekväm för hunden att springa och leka i. Overallen är framtagen för krävande förhållanden och passar bra för hundar och människor som inte låter vädret utgöra ett hinder för motion. Yttertyget är laminerat med vattentätt Houndtex-membran som andas och är bekvämt för hunden samtidigt som det är tillräckligt slitstarkt för att klara av tuffa tag vid bus. Tack vare de högklassiga 3M-reflexerna ökar täcket din hunds säkerhet under promenader i höst- och vintermörkret" - Grizzly Zoo
 
 
 
Här om dagen kom Charlies nya och första regnoverall ifrån Grizzly Zoo. Valet föll på en Hurttaoverall, jag fick bara bra kommentarer om den och jag ångrar inte en sekund att valet föll på Hurtta! Idag duggregnade det och jag tog med kameran ut på gården med Charlie.  Det är så skönt att inte behöva ta in Charlie i duschen efter varje promenad nu. Hon har långt långt hår på magen och hon lägger sig gärna upp och ned när hon hälsar på andra hundar = extra skitig hund. Den här veckan har Charlie haft på overallen varje dag och hon har inte brytt sig om den alls. Jätteskönt! Hon är van vid vintertäcken men hon har aldrig haft något på sig som går över benen. 
 
Den är mycket justerbar, både i midjan, halsen och varje ben. Charlie har sprungit i backar, lekt med hundar, gått promenader, busat i sandlådan, allt utan att bli skitig och helt obehindrat! aah, jag är helt lyrisk över den här overallen. Att jag inte skaffat en tidigare? Den är lite krånglig att få på i början men efter några tagar så är det lätt som en plätt! Något som är superviktigt för mig, det är reflexer. På overallen är det stora reflexer på sidorna samt fram på bröstet. 
 
Grannhunden Jojo kom och busade i sandlådan med Charlie. Jojo blev jättesandig och skitig.
Charlie då? nej! :D
 
 
 
Lycklig hund!
 
Djuraffären i stan hade inte overallen hemma, så beställningen landade hos Grizzly Zoo. Det tog inte många dagar innan jag hade overallen i brevlådan. Har tidigare en hurttasele därifrån och det gick lika fort då :)
  
 
Jag valde den grå/rosa overallen till Charlie, mest för att den hade rosa detaljer på, vår färg ♥
Husse sa att han vägrar gå ut med henne om hon har en skrikig färg på sig, jag visade han den andra varianten, en härlig blå
 
 
Vi är som ni hör mycket nöjda med overallen och servicen från Grizzly Zoo, rekommenderas varmt!