Långpromenad i regnet


Idag tog jag en skön och lång promenad med Charlie och husse. Smålands skogar är underbara! 

Sedan åkte vi och handlade grejer till kvällsmaten, husse gjorde "flygande Jakob".


Igår var vi i Ullared och wow, där gjorde jag det bästa fyndet någonsin! Jag är där rätt ofta eftersom att vi bor nära, men jag tycker inte att hundavdelningen har imponerat den senaste tiden tills igår. Jag och en annan man stod med hakorna i backen. Hurtta värmetäcke för 200(!!!!)kr, helt galet! Mannen och jag konstaterade att det var det bästa fyndet på hela dagen. Mannen bunkrade upp med minst 5-6 täcken, haha. Jag tog ett täcke i blått till mitt hjärta, det är så fint så fint. En riktig smålänning älskar när det är billigt ;-) eller vem gör inte det! De hade även Hurtta Storm Hoodie för en hundring! Charlie hade en sådan förr och den var jättebra men jag saknade magplatta på den så den sålde vi. 

Så nu är vi redo för ruskigt höstväder och en rejäl vargavinter! Hurttas overall är på väg från Grizzly Zoo och vintertäcket ligger i hallen och väntar på snön. Vi längtar! 

Förutom täcket så blev det lite märgkex som är Charlies favorit. Jag köpte inte så mycket mer, diskmedel, sportbhar och sådant smått. Husse däremot hade spenderarbyxorna på och gick loss i butiken! ;-)