Uppdatering

 
Här kommer en snabb uppdatering om den senaste tiden. Jag är ju ingen fena på att skriva långa texter, därför föredrar jag Instagram där jag bara kan ösa på med bilder och någon kort bildtext ;-) 
 
Hur som helst! Påsken firades tillsammans med våra familjer. Husse var bortrest och gottade sig i Portugal. Jag och hundarna var i min stuga tillsammans med familj och gottade oss i god mat. På måndagen fortsatte vi gottandet med mer mat hos husses morfar med familj. Efter allt detta var vi rätt mätta på påsken! Det var Chess första påsk och hon hade det superkul tillsammans med alla som ville leka och klappa på henne. 
 
På tal om Chess så väger hon nu 15.5 kg och blir strax 8 månader gammal. Jag har en fundering gällande henne. Tillsammans med Charlie så verkar det som att hon alltid försöker att vara "först bäst och störst". Det vill säga, i koppel SKA hon gå före Charlie, hon ska alltid hålla på och bita och utmana Charlie, har full fokus på Charlie vart hon än går och går det för fort så biter hon Charlie. Hon har stor vallinstinkt när det kommer till Charlie MEN när hon umgås med andra hundar så försvinner detta mer eller mindre och hon leker som vilken hund som helst!
 
Inget bitande eller 'jag ska bestämma' attityd! Hon slappnar av mer och har verkligen KUL när hon umgås med andra hundar. Inget stress eller så. Detta är jättefrustrerande i vardagen. Om tjejerna springer i skogen så håller Chess alltid på och biter i Charlie istället för att springa MED och tillsammans med Charlie. Springer hon med en annan hund så håller hon absolut inte på så här, utan hon springer lekfullt och avslappnat. 
 
Charlie är en mjuk hund och säger inte emot när Chess håller på så här, därför fortsätter Chess bossa över Charlie och det är så frustrerande!