Introducerat Chess för cykeln

 
Ett av målen med Chess är att hon ska bli en duktig draghund, som storasyster Charlie. Hon blev nyligen 6 månader och idag introducerade jag henne för min cykel. Jag tog med cykeln på vår morgonpromenad så att hon skulle få se vad det var och få en positiv upplevelse. Jag hade fickorna fulla med Ziwipeak och hon skötte sig jättebra. Jag gick med Chess och cykeln bredvid mig, hon tyckte det var kul att äta massa ZP och vara ensam med matte. Hon har ett riktig 'go' i sig och jag tror och hoppas att hon kommer att tycka det är kul att få cykla med mig i framtiden. På vissa promenader så småjoggar vi och hon ligger på i selen, vilket jag uppmuntrar.
Jag har ingen riktig dragsele till henne men eftersom Charlie har hur många som helst (känns det som), så får hon kanske växa i en av dem eller så beställer vi en egen, vi vet ju inte om hon kommer att passa dem senare eller ej. 
 
Hur som helst så ska det bli jättekul med en till draghund. Det jag älskar med BC är att de kan göra i princip ALLT. Charlie är lika bra med fåren som framför cykeln. Hon är lättlärd och har en bra på och av knapp. Älskar Border Collies ♥ Chess har en stark vallinstinkt så det ska bli kul att se hur hon beter sig med fåren så småningom. 
Kom igen Tammie

Toppen!